Új jelszó kérése
Tanusítványok
Megbizhatobolt.hu - Webáruház értékelés. Mennyi csillagot érdemel ez a webáruház?
Tanúsítvány
SSL Certificate
Kategóriák
QR kód

 

 Mobiltelefonjával fotózza le QR kód névjegykártyánkat,hogy mindig kéznél legyen ha szükség van ránk!

Vagy weboldalunkat

 

 

 

 

 

 

OK kedvezmény
Házhozszállítás

Társoldalak

net-plaza  

http://webautosbolt.hu/

http://acpumpaazonnal.hu/

Óde-car Kftwww.ingyenauto.hu.

        www.merkato.hu 

        www.net-plaza.hu 

     


 

Hírlevél
Fizetési megoldás
Termékajánló
Látogató számláló
0
0
7
0
7
1
4
Termék részletek


Acpumpa hibái

Acpumpa hibái
1 Ft1

   Ac pumpa,elektromos üzemanyag szívattyú

                   vizsgálata , 3 lépésben

 

A szervizek mindennapi életében a szakember gyakran szemben találja magát a tüzelőanyagellátó rendszerrel kapcsolatba hozható reklamációkkal. Ilyenek a nehéz indíthatóság hideg és meleg motornál, a nagy tüzelőanyag- fogyasztás, gázadáskor a nehézkes fordulatszám-növekedés, alapjárati problémák, utánfutási problémák leállításkor, nagy üzemi homérséklet, teljesítményhiány. Ha ilyen jellegű reklamációkkal találkozunk, legeloször is arról kell meggyözödnünk, rendben van-e minden a mechanikus oldalon. Ugyanez vonatkozik a gyújtás minden egyes elemére is.

Az elektromos ac, korrekt vizsgálatához egyaránt fontos az adott járműre vonatkozó vizsgálati adatok ismerete és a vizsgálóeszközök rendelkezésre állása. Vagyis nagyon jó, ha a  mühely átfogó elektronikus vizsgálati rendszerrel vagy irodalommal rendelkezik, beleértve az alapjeladatokat, a szükséges elektromos kapcsolási rajzokat, az egyes alkatrészek beépítési helyének megadását és útmutatást a mindenkori vizsgálati

lépésekről.

 

Első lépés mindig a hibatároló kiolvasása. Ezzel gyöződhetünk meg arról, hogy a hibajelenségért nem  más egységek, például a keverékelőkészítés a felelős. Néhány befecskendező-rendszernél a benzinszívattyú reléjét az öndiagnosztika maga is felügyeli. Azonkívül speciálisan kialakított rendszereknél az állítótag diagnosztizálása során nagyon könnyen megállapítható, vajon a benzinpumpa reléjét a motorvezérlő készülék előírásszerüen ellátja-e árammal vagy sem. Jelenleg az öndiagnosztizálás az üzemanyagpumpát nem felügyeli.

 

A második lépés a ac-pumpa  feszültségellátására vonatkozik, melyet terhelés alatt, azaz  üzemelő ac szivattyúnál kell ellenőrizni. A méréshez a kereskedelemben kapható multiméter is felhasználható. A mért érték maximum 2 volttal lehet kevesebb, mint az akkumulátor feszültsége, melyet a működő szivattyú feszültségének mérése előtt ugyancsak le kell ellenőrizni. A javítási kézikönyv adatai alapján 1 volt feszültségesés a szállított mennyiséget  10%-kal csökkenti. Ha egyáltalán nincs feszültség, akkor az acpumpa reléjének a gerjesztését, a biztosítékát, a csatlakozó vezetékeket, illetve a testelést kell szakadásra vagy rövidzárlatra megvizsgálni. A feszültségcsökkenés rendszerint a rossz vezetékcsatlakozások átmeneti ellenállására vezethető vissza. Hasonlóan hibaokozók lehetnek a hidegforrasztási helyek a szivattyúrelé alaplapján.

 

 

 

Ha a feszültség rendben, harmadik lépés a nyomásvizsgálat. A mérés végrehajtásához egy megfelelö

méréshatárú nyomásmérő és egy csatlakozóidom szükséges.(nyomásmérő műszer üzletünkben megvásárolható)

Ha a vezetékrendszerbe utóbbi nincs beépítve, egy T-elágazó segítségével csatlakozzunk a vezetékbe a tüzelőanyagszivattyú és a gyüjtöcső közé. Figyelem! Biztonsági okok miatt a tüzelőanyag vezetékének szétvágásakor kifolyó benzint egy tartályban fel kell fogni vigyázva, hogy az a meleg motoralkatrészekre ne jusson (tüzveszély). Ezt követően gerjesszük a relét vagy egy diagnosztikai vizsgálóműszeren keresztül vagy pedig egyszerű vezetékáthidalással és álló motor mellett olvassuk le a rendszer nyomását.

Különbözo befecskendező-rendszereknél a tüzelőanyag nyomásszabályzójára helyeztek el egy szívócső- nyomásmérő csatlakozót. Ezzel az összes terhelési állapotban mérhető a nyomáskülönbség a szívó- és nyomó- rendszer között.  Ilyen nyomásszabályzóknál a tüzelőanyag nyomását a vákuumszivattyú csatlakoztatásával és nélküle kell mérni. Általában szívócső- befecskendezés esetén a tüzelőanyag nyomása 2,5 és 3,0 bar közötti érték.

 

A teljesen pontos adatokat a jármű  javítási utasításából kell kiolvasni.

A különböző Mono-Jetronic- rendszereknél a tüzelőanyag nyomása függ a szállított mennyiségtől, ezért itt  mind- két mérést el kell végezni. Alacsony tüzelőanyagnyomásnál hibaokozó lehet az eltömodött tüzeloanyagszürő, az elcsavarodott vezetékcső, a hibás vagy nehezen futó üzemanyagszivattyú vagy a hibás nyomásszabályzó. Ha viszont túl nagy a nyomás, akkor a hibát a lecsökkent keresztmetszetű visszafolyó vezetékben vagy a nyomás- szabályzóban kell keresni.

A nyomásvizsgálatot a csatlakozások helyreállítása után mindig kövesse tömítettségvizsgálat, a gyártó nyomásesésre vonatkozó adatait alapul vételével. Ha a nyomásesés nagyobb az előírtnál, a nyomásszabályzót, a befecskendezoszelepeket és/ vagy a szivattyú visszacsapó- szelepét kell megvizsgálni, adott esetben kicserélni. Ezt a vizsgálati lépést indokolják külön is a melegindításkor jelentkező problémák.

A nyomásvesztéssel ugyanis a meleg motor leállításakor az elosztócsőben gőzbuborék- képzodés alakul ki.

Utolsó, de egyben legfontosabb vizsgálat a szállított tüzelőanyag mennyiségének a mérése. A művelet végrehajtása kétféleképpen lehetséges kiszerelt üzemanyagpumpa próbapadaon(üzletünkben megvásárolható) történő vizsgálata  vagy a gépjárművön melyhez egy mérőskála- beosztású edény és stopper szükséges. A mérést terhelés alatt kell elvégezni a nyomásmentes visszafolyóágban. A  visszafolyóágat ezért meg kell szakítani és szabad végét a mérőedénybe vezetni                                                                                                                    A tüzelőanyag-szivattyút meghatározott ideig,  rendszerint  30  másodpercig kell külsőleg gerjeszteni és a szállított mennyiséget a gyári adatokkal összehasonlítani.

Csak tájékoztatásul az 1996 elotti 1,6-os motoroknál a szállított mennyiség 1,3 liter/30 s, míg az 1,4-nél 0,83 liter/30 s ez az érték.

Ha kevés a szállított mennyiség, ennek oka lehet a tüzeloanyagszivattyú eltömődése, a vezetékek megcsavarodása vagy tömítetlensége, magának a szivattyúnak a meghibásodása. Az in-tank, azaz a tankban elhelyezett szivattyúnál a hozzáfolyás eltömődése lehet a hibaokozó és ha van megvizsgálandó, a vákuumszivattyú is.

És végül egy kis segítség hibamegállapításhoz, táblázatba összefoglalva:

  • Cikkszám
    Acpumpa_hibai